TARGI, KONGRESY I STOISKA REKLAMOWE

Targi i konferencje: podstawowe narzędzia promocji biznesu

Choć Internet szybko staje się głównym kanałem sprzedaży i kontaktów z klientami, to nadal w wielu branżach podstawą promocji wizerunku są osobiste spotkania z kontrahentami i bezpośrednia prezentacja oferty. Świadczy o tym fakt, że od kilku lat obserwujemy renesans imprez targowych oraz konferencji biznesowych. Agencja eventowa starStone ma duże doświadczenie w organizacji tego typu wydarzeń. Wykorzystamy je na rzecz Twojego eventu, co zagwarantuje zainteresowanie ze strony uczestników, mediów i zaproszonych gości.

Targi to event przez wielkie E

Organizacja targów jest potężnym przedsięwzięciem, o czym przekonał się każdy, kto kiedykolwiek się na to porwał. Bez wątpienia jest to jeden z najtrudniejszych do przygotowania eventów. Główny problem stanowi skoordynowanie wszystkich elementów wydarzenia w jednym miejscu i czasie. Nic dziwnego, że prace nad organizacją największych targów potrafią zająć kilka miesięcy.

Ten trud jednak się opłaca. Dobrze zorganizowane targi są chwalone przez ich uczestników, co przekłada się na dobrą frekwencję w następnym roku. Sama impreza może się również stać wizytówką miejsca, a to daje nadzieję na np. uzyskanie dotacji. Przede wszystkim jednak korzysta na tym gospodarz, na którego spływa cały splendor. Jeśli wystawcy i zwiedzający będą zadowoleni, to z pewnością powiedzą o tym swoim znajomym, a to w naturalny sposób przyczyni się do rozwoju imprezy (i zwiększenia dochodów).

Wbrew obiegowej opinii na jakość targów wpływa nie tylko miejsce ich organizacji. Jest ono oczywiście ważne, ale wystawcy zwracają również uwagę na inne, kluczowe dla nich elementy, w tym:

  • Wypromowanie imprezy
  • Możliwości w zakresie prezentowania produktów/usług na stoisku
  • Zaplecze cateringowo-socjalne
  • Dostęp do mediów (stabilny Internet, pewne źródło zasilania)
  • Oznakowanie terenu imprezy, dzięki czemu zwiedzający się nie gubią i nie omijają stoisk

Za to wszystko oczywiście odpowiada organizator targów. W przypadku tak dużej imprezy nie można sobie pozwolić na eksperymenty, bo to niemal na pewno skończy się katastrofą. Nie ryzykuj i nie funduj sobie niepotrzebnego stresu – skorzystaj z pomocy agencji eventowej starStone.

Kiedy i w jakim celu organizuje się konferencję biznesową?

Konferencja to jedna z tych imprez, które stanowią największe wyzwanie dla organizatora. Łączy w sobie elementy komercyjne z merytoryką, a więc jej temat powinien zainteresować jak najszersze grono odbiorców. Zwykle są to osoby znajdujące się w grupie docelowej gospodarza eventu, jego pracownicy, kontrahenci i potencjalni partnerzy biznesowi. Nie ma wątpliwości, że przed takim audytorium po prostu trzeba dobrze wypaść.

Konferencję biznesową organizuje się w różnych celach. Wymieńmy te najczęstsze:

  • Chęć wzmocnienia wizerunku przedsiębiorstwa, jako branżowego eksperta;
  • Uzupełnienie wiedzy pracowników i przekazanie im nowej strategii przedsiębiorstwa;
  • Pochwalenie się przed kontrahentami świetnymi wynikami, co zachęca do zacieśnienia współpracy;
  • Promocja marki poprzez wzbudzenie zainteresowania mediów;

Konferencja może również stanowić wewnętrzne podsumowanie kwartału czy roku w przedsiębiorstwie lub grupie kapitałowej. Taka formuła działa na korzyść firmy, ponieważ stanowi dowód świetnej kondycji przedsiębiorstwa dla pracowników czy udziałowców.

Konferencja nie musi jednak mieć charakteru stricte komercyjnego. Przedsiębiorstwo może zdecydować się na jej organizację po to, aby np. zebrać w jednym miejscu przedstawicieli swojej konkurencji oraz jak największe grono potencjalnych klientów, skuszonych wartościowymi wykładami przygotowanymi przez znanych prelegentów. To także ma bardzo dobry wpływ na wizerunek przedsiębiorstwa.

Organizacja konferencji biznesowej to ogromne wyzwanie, które zdecydowanie warto powierzyć specjalistom. Agencja eventowa starStone ma wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu tego typu imprez dla firm, uczelni, organizacji pozarządowych czy samorządów. Oferujemy kompleksowe działania w zakresie m.in. zaproszenia prelegentów, wyboru odpowiedniego miejsca, rozesłania zaproszeń i promocji wydarzenia w mediach.

Jeśli przymierzasz się do zorganizowania targów lub konferencji, to z pewnością już na tym etapie wiesz, jak duże jest to wyzwanie. Skorzystaj z pomocy ekspertów. Zespół starStone jest do Twojej dyspozycji.