OTWARCIA OBIEKTÓW

Impreza z okazji otwarcia obiektu: jak wywołać efekt WOW?

Otwarcie nowego obiektu, zwłaszcza mającego znaczenie dla lokalnej społeczności, to zawsze bardzo ważne wydarzenie, które wymaga adekwatnej oprawy. Takim obiektem może być np. nowa hala magazynowa czy linia produkcyjna, która da zatrudnienie kilkuset osobom. Tym samym rozwój przedsiębiorstwa ma bezpośrednie przełożenie na życie mieszkańców, co oczywiście powinno zostać zaakcentowane. Otwarciu obiektu musi towarzyszyć specjalny event, który podkreśli rangę tego wydarzenia. Agencja eventowa starStone zadba o wszystkie detale związane z tą imprezą, gwarantując przy tym, że zakończenie Twojej inwestycji odbije się szerokim echem w danej miejscowości czy branży.

Otwarcie obiektu to punkt wyjścia do promocji wizerunku przedsiębiorstwa

Otwarcia obiektów należą do najczęściej organizowanych eventów biznesowych – nieprzypadkowo w naszej branży funkcjonuje już określenie „Event Otwarcia”. Tego typu wydarzenia wymagają odpowiedniej oprawy, ponieważ tak naprawdę samo otwarcie inwestycji jest wyłącznie pretekstem do tego, by wzmocnić czy wypromować brand firmy.

Na otwarcia zapraszamy najważniejszych gości – lokalne władze, przedstawicieli biznesu, obecnych i przyszłych kontrahentów, pracowników oraz nierzadko media i znane osobistości, które uświetniają wydarzenie swoją obecnością (sportowcy, gwiazdy muzyki etc.). Wiele zależy tutaj oczywiście od budżetu imprezy, jednak nawet jeśli fundusze są mocno ograniczone, należy zadbać o to, aby wydarzenie miało prestiżową rangę.

Samo otwarcie obiektu zwykle trwa chwilę. Jednak to, co je poprzedza i następuje po nim, warto wykorzystać z maksymalną efektywnością. Event musi być zaplanowany w taki sposób, by na każdym kroku tworzyła się przestrzeń do prezentacji oferty przedsiębiorstwa i zacieśniania relacji z partnerami biznesowymi.

Jeśli zrobimy na gościach doskonałe wrażenie, to zyskamy rzeszę ambasadorów marki, którzy będą zwiększać jej rozpoznawalność w gronie swoich znajomych. To dowód na to, że event firmowy może być pierwszym etapem tworzenia rozległej sieci kontaktów, które z pewnością przyniosą przedsiębiorstwu wymierne korzyści.

Podstawowe elementy dobrze zorganizowanego eventu otwarcia

Wspomnieliśmy o tym, że na otwarcie obiektu warto zaprosić ważnych gości. Ich obecność jest bardzo istotna z kilku powodów:

  • Podnoszą rangę wydarzenia swoją pozycją społeczną czy biznesową;
  • Zawsze przyciągają zainteresowanie mediów (darmowa reklama dla gospodarza eventu);
  • Liczący się goście mogą wziąć udział w akcie symbolicznego przecięcia wstęgi, dzięki czemu nabierają bardziej osobistego stosunku do inwestycji i jej właściciela, co może zaowocować zacieśnieniem bezcennych relacji;

Event otwarcia tak naprawdę zaczyna się na długo przed oficjalnym oddaniem inwestycji do użytku. Przede wszystkim warto zainteresować tym tematem lokalne lub ogólnopolskie media. W tym celu można np. zorganizować konferencję prasową – jeśli otwarcie obiektu wiąże się z jakimiś korzyściami dla lokalnej społeczności (np. zmniejszenie bezrobocia), to udział reporterów jest praktycznie pewny. Z kolei medialne relacje z wydarzenia gwarantują gwałtowny wzrost rozpoznawalności marki przedsiębiorstwa, co jest niebagatelną wartością.

Event otwarcia warto również wykorzystać do szczegółowej prezentacji oferty przedsiębiorstwa. Tutaj idealnie sprawdzają się eleganckie materiały drukowane (foldery, katalogi) wręczane gościom przez hostessy – nie zapominajmy również o praktycznych i efektownych gadżetach reklamowych!

Kolejnym elementem powinno być nakreślenie historii firmy, jak również etapów powstawania prezentowanego obiektu. Świetnie nadaje się do tego film promocyjny, który może zostać wyświetlony tuż przed przecięciem wstęgi oraz „zapętlony” na monitorach znajdujących się na terenie samej inwestycji.

Organizując event otwarcia trzeba koniecznie uwzględnić to, ile osób weźmie udział w wydarzeniu (czy otwarcie ma mieć charakter masowy, czy może każdy gość zostanie zaproszony indywidualnie?) oraz gdzie odbędzie się część nieoficjalna (nie zawsze nadaje się do tego wnętrze nowego obiektu).

Wszystko to warto zostawić na głowie profesjonalnej agencji eventowej. Zespół starStone jest do Twojej dyspozycji. Skontaktuj się z nami, przedstaw nam szczegóły Twojego wydarzenia, a my zaproponujemy Ci wstępną koncepcję wraz z indywidualną ofertą cenową.

Pamiętaj, że event otwarcia to broń obosieczna: świetnie zorganizowany pozwoli Twojej firmie nabrać rozpędu, ale jeśli coś pójdzie nie tak, to wizerunek przedsiębiorstwa z pewnością na tym ucierpi.