PIKNIKI FIRMOWE

Piknik: niezobowiązujący event ze sporym potencjałem

Piknik to specyficzny rodzaj eventu, który w założeniu jest imprezą nastawioną na zapewnienie dobrej zabawy całym rodzinom. Coraz częściej na przygotowanie pikniku decydują się przedsiębiorstwa, którym zależy na zintegrowaniu swoich zespołów oraz wzmocnieniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Jest to zatem świetne narzędzie employer brandingu. Podstawą udanego pikniku, który rzeczywiście przyniesie gospodarzowi wymierne korzyści, jest jednak perfekcyjna organizacja, którą zapewni Ci agencja eventowa starStone.

Brzmi niewinnie, ale piknik to dość wymagający event

Mogłoby się wydawać, że nie ma nic trudnego w zorganizowaniu pikniku. To jednak tylko pozory. W rzeczywistości przygotowanie takiej imprezy wymaga szczegółowego planowania z uwzględnieniem oczekiwań uczestników eventu. Największe wyzwanie stanowi to, że obecnie coraz trudniej jest przekonać ludzi do brania udziału w tego typu wydarzeniach. Niezbędne jest zatem wykazanie się kreatywnością, by nie powielać nudnych schematów.

Punktem wyjścia do zorganizowania pikniku jest odpowiedzenie sobie na pytanie, jaki jest cel tej imprezy. Tutaj wszystko zależy od tego, kto właściwie jest jej gospodarzem. Z doświadczenia wiemy, że takich celów może być co najmniej kilka:

  • Prywatna firma -> integracja pracowników, umożliwienie im fajnego spędzenia czasu z rodzinami, a w konsekwencji wzmocnienie więzi z pracodawcą, promocja wizerunku firmy w grupie docelowej, promocja oferty;
  • Samorząd -> integracja społeczności lokalnej, uświetnienie jakiegoś jubileuszu (dni miasta, gminy etc.), promocja turystyczna regionu;
  • Organizacje pozarządowe -> zebranie funduszy na jakiś szczytny cel, zwiększenie świadomości brandu organizacji;
  • Lokalne stowarzyszenia -> wyciągnięcie ludzi z domów, promocja aktywnego spędzania wolnego czasu, zaprezentowanie oferty kulturalnej czy sportowej;

Wspólnym mianownikiem dla każdej formy pikniku jest to, że mamy tutaj do czynienia z imprezą dla rodzin, a więc podstawowym zadaniem organizatora jest zapewnienie atrakcji zarówno dla najmłodszych, jak i dorosłych uczestników eventu. To trudna sztuka, ale nie możemy dopuścić do sytuacji, w której ktokolwiek będzie narzekać na nudę.

Co należy wziąć pod uwagę organizując piknik rodzinny?

Przede wszystkim musimy wiedzieć, ile osób weźmie udział w evencie – jeśli mamy do czynienia z imprezą masową, to na organizatora spadnie szereg dodatkowych obowiązków związanych z jej zabezpieczeniem (co oczywiście pociąga za sobą konkretne koszty).

Kolejną kwestią jest lokalizacja. Piknik z założenia organizuje się na świeżym powietrzu, jednak kapryśna pogoda w naszym kraju wymusza przygotowanie się na różne scenariusze. Stąd dobrze będzie wskazać miejsce, w którym mamy dostęp również do pomieszczeń zadaszonych lub możemy rozstawić duże namioty ogrodowe.

Wybierając lokalizację należy również zwrócić uwagę na to, czy gwarantuje ona dostęp do podstawowych mediów, czyli prądu, bieżącej wody oraz Internetu. Jeśli nie, pojawią się dodatkowe komplikacje, których rozwiązanie leży po stronie organizatora (w takich momentach ujawniają się różnice między profesjonalną a amatorską agencją eventową).

Przygotowując scenariusz pikniku analizujemy, czy impreza ma mieć charakter luźny i czysto zabawowy, czy może jednak planowana jest część bardziej oficjalna (np. wręczenie nagród zasłużonym pracownikom).

Wspomnieliśmy już o atrakcjach i teraz musimy rozwinąć ten wątek. Z doświadczenia wiemy, że piknik, który polega tylko na serwowaniu jedzenia i puszczaniu muzyki z płyt, to strata czasu i pieniędzy. Taka impreza nie przyniesie żadnego efektu promocyjnego i jest mało prawdopodobne, by przyciągnęła tłumy. Dlatego kluczowym wyzwaniem, jakie stoi przed organizatorem eventu, jest zapewnienie rozrywek jego uczestnikom. Dmuchańce to oczywiście podstawa, ale dzieci są coraz bardziej wymagające. Dlatego warto rozszerzyć zakres atrakcji o dodatkowe elementy, jak np. maszyna do produkcji wielkich baniek mydlanych, stanowiska VR, strefy relaksu czy animacje dla najmłodszych.

Oczywiście nie zapominamy także o dorosłych uczestnikach pikniku. Najważniejsze jest to, aby mieli poczucie, że ich dzieci są pod dobrą opieką, dzięki czemu mogą się w 100% skupić na zabawie. Organizator musi również zadbać o to, by uczestnicy mieli pretekst do wspólnego spędzania czasu – np. podczas koncertu gwiazdy czy występu popularnej grupy kabaretowej. Dzięki temu nie będą się tworzyć małe grupki, co nigdy nie sprzyja integracji.

Nie ma udanego pikniku rodzinnego bez cateringu. W przypadku imprez plenerowych tradycyjnie najlepiej sprawdzają się dania z grilla, choć nie zapominajmy, że coraz więcej osób stawia na zdrową dietę, dlatego menu powinno być maksymalnie urozmaicone – również z myślą o dzieciach.

Dobrze zorganizowany piknik rodzinny to gwarantowany sposób na poprawienie morale w zespole i wzmocnienie więzi pracowników z firmą. To również świetna metoda integracji lokalnych społeczności.

Agencja eventowa starStone zorganizuje dla Ciebie piknik, podczas którego nikt nie będzie się nudzić. Bezpieczny, atrakcyjny, a co najważniejsze – idealnie dopasowany do założonego budżetu imprezy. Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę dla Ciebie!