Ponad połowa polskich pracodawców zgłasza poważne problemy ze znalezieniem rąk do pracy. Dobra wypłata nie jest już wystarczającym magnesem, z czego firmy zaczynają sobie zdawać sprawę. Rośnie więc zainteresowanie strategią employer branding, która polega na budowaniu atrakcyjnego wizerunku pracodawcy. Firmy, które chcą związać ze sobą pracowników na dłużej, muszą udowodnić, że nie są bezdusznymi organizacjami. Dokładnie taką politykę przyjęła firma Jiffy Packaging Sp. z o.o., która zleciła nam organizację pikniku rodzinnego dla pracowników i ich rodzin. Jak było? Przekonajcie się.
O Kliencie
Jiffy Packaking Sp. z o.o. to wiodący w Europie producent pianki polietylenowej i folii pęcherzykowej. Firma powstała w 1996 roku, współtworząc rynek nowoczesnych opakowań w naszym kraju. Obecnie należy do największych przedsiębiorstw produkcyjnych w branży.
Nasz Klient cieszy się opinią bardzo atrakcyjnego pracodawcy i nie ma w tym żadnego przypadku. Firma od początku swojej działalności mocno inwestuje w zespół pracowników, zapewniając im dobre warunki zatrudnienia i budując z nimi trwałe relacje.
Spółka Jiffy Packaking poprosiła naszą agencję o zorganizowanie dużej imprezy firmowej. Nie takiej dla „panów w krawatach”, ale atrakcyjnej dla pracowników i ich dzieci. Wybór padł na piłkarski piknik rodzinny, ponieważ taki event plenerowy świetnie wpisuje się w strategię employer branding.
Piknik rodzinny, czyli event firmowy bez zbędnego nadęcia
Impreza odbyła się 16 czerwca 2018 roku w Ośrodku Wypoczynkowym Czechowice w Gliwicach. Ta lokalizacja została wybrana z kilku powodów – najważniejsze było to, że gwarantowała bardzo komfortowe warunki i odpowiednią ilość miejsca dla gości eventu. A mówimy o małym tłumie, ponieważ w pikniku wzięło udział 600 osób: 380 dorosłych i 220 dzieci (od maluszków po nastolatki).
Choć byliśmy już u progu lata, to jednak postanowiliśmy zabezpieczyć się na wypadek niekorzystnej pogody. Dla gości przygotowaliśmy namiot o powierzchni 400 m2 z parkietem do tańca i podestem scenicznym. W środku znalazło się miejsce na 50 ławostołów, które podczas imprez plenerowych sprawdzają się zdecydowanie najlepiej.
Cały teren imprezy został ogrodzony, a spokoju uczestników pilnowała profesjonalna agencja ochrony. Ponieważ w pikniku wzięło udział mnóstwo dzieci, naszym priorytetem było ich bezpieczeństwo. Gwarantował je zespół karetki wraz z lekarzem.
Ogromną zaletą pikników firmowych jest to, że przedsiębiorstwa mogą zacieśnić relacje z pracownikami i ich rodzinami. To zawsze miły akcent, ponieważ pracownicy otrzymują jasny sygnał: firma o nas pamięta, zauważa nas, zależy jej na tym, abyśmy byli zadowoleni i mogli atrakcyjnie spędzić czas z najbliższymi. Takie podejście przynosi wymierne korzyści, ponieważ działa motywująco na zespół i stanowi ważny bonus pozapłacowy wpływający na opinię o pracodawcy. Mała rzecz, a jednak cieszy.
Czas na atrakcje
Nazwa pikniku nie była oczywiście przypadkowa. Pamiętajmy, że impreza odbyła się kilka dni po oficjalnym rozpoczęciu mundialu w Rosji. Tematycznie więc wszystko bardzo fajnie się zazębiło. Dla starszych i młodszych fanów kopanej przygotowaliśmy mnóstwo atrakcji, w tym dmuchane boisko, piłkę rodeo, zjeżdżalnię piłkarską, zamek w kształcie piłki czy tzw. sumo-piłkę (musicie kiedyś spróbować!). Dodatkowo na terenie eventu pojawiły się stołowe piłkarzyki.
Choć piłka nożna jest najpopularniejszym sportem na świecie, to wcale nie wszyscy muszą być jej fanami. Nie zapomnieliśmy o nich i przygotowaliśmy także szereg „niepiłkarskich” atrakcji. Wśród nich: stanowisko do VR, laserową strzelnicę, symulator dachowania i zderzeń, warsztaty robienia biżuterii i kolczyków, malowanie buziek dla dzieci, robienie kolorowych warkoczyków, zabawy integracyjne, konkurs, kącik malucha z klockami, poduchami, bujakami i małymi mebelkami. Było tego mnóstwo i naprawdę nikt nie mógł się nudzić.
Podziękowania należą się też kierownictwu ośrodka, które udostępniło gościom eventu swoje atrakcje na wyłączność. Dzieciaki godzinami szalały więc w parku linowym, mogły również korzystać z przejażdżek konnych.
Oczywiście całą imprezę poprowadził profesjonalny konferansjer. Zapewniliśmy porządne nagłośnienie, wynajęliśmy DJ-a. Naszym celem było zintegrowanie wszystkich gości i to się świetnie udało, z czego Klient był bardzo zadowolony. Jak widać wcale nie trzeba organizować kosztownego, dalekiego wyjazdu integracyjnego, by podnieść poziom motywacji w zespole.
To był bardzo udany event plenerowy
Agencja starStone odpowiadała za kompleksową organizację eventu plenerowego. Do naszych obowiązków należało zapewnienie pełnej logistyki i zaplecza, w tym wynajęcie agregatu prądotwórczego obsługującego dmuchane atrakcje. Zapewniliśmy także obsługę techniczną i cateringową, co – możecie nam wierzyć – było sporym wyzwaniem. Przypomnijmy: w evencie wzięło udział 600 osób, a przy tak dużej liczbie uczestników zawsze kluczowe jest to, by nikt nie musiał stać w długiej kolejce w oczekiwaniu na jedzenie (wówczas rośnie poziom irytacji). Sprawna organizacja pracy punktów cateringowych pozwoliła nam tego uniknąć.
Dodatkowo dostarczyliśmy meble eventowe, w tym stoły cateringowe, białe palety z materacami i duże kostki do siedzenia. Do naszych obowiązków należało również obrandowanie terenu imprezy elementami identyfikacji wizualnej Klienta.
W przypadku tak dużej imprezy plenerowej zawsze istotne jest przygotowanie punktu informacyjnego. Nie chcemy przecież, aby ktokolwiek (zwłaszcza dziecko!) się zgubił. Punkt był doskonale widoczny z każdego miejsca. Goście imprezy odbierali w nim opaski i kupony na catering. Wydzielonym parkingiem zarządzał nasz pracownik, który nie dopuszczał do jakichkolwiek nerwowych sytuacji.
Widzieliśmy, że dzieci biorące udział w pikniku były szczęśliwe, a to przełożyło się na doskonałe humory ich rodziców. Jesteśmy przekonani, że impreza wzmocniła wizerunek Jiffy Packaking, jako atrakcyjnego, odpowiedzialnego pracodawcy, który tworzy przyjazne warunki dla swoich pracowników. Cieszymy się, że mogliśmy dołożyć do tego naszą cegiełkę.