30-LECIE FIRMY KUBALA

Taki jubileusz wymaga specjalnej oprawy! Zorganizowaliśmy event na 30-lecie firmy Kubala

W czasach, gdy co trzecia nowopowstała firma upada przed zakończeniem pierwszego roku działalności, takie jubileusze nabierają szczególnego znaczenia. Nasz Klient, firma Kubala z Ustronia, w 2017 roku obchodził 30-lecie obecności na rynku. Okazja była zacna, zostaliśmy więc poproszeni o zorganizowanie naprawdę dużego wydarzenia. Imprezy dla firm to nasza specjalność, dlatego szybko zabraliśmy się do pracy, by dopiąć wszystko na ostatni guzik. Jak wyszło? Zapraszamy na relację z tego wydarzenia.

Kilka słów o naszym Kliencie

Kubala to czołowy, polski producent narzędzi budowlanych. Firma została założona w 1987 roku przez Romana Kubalę. Konsekwentne inwestycje i bardzo dobrze przemyślany model biznesowy doprowadziły przedsiębiorstwo do pozycji jednego z liderów rynku nie tylko w skali kraju, ale także Europy. Narzędzia Kubala są cenione na Starym Kontynencie, przede wszystkim za bardzo wysoką jakość wykonania, na czym firma nigdy nie oszczędza.

Narzędzia Kubala można dziś kupić w największych sieciach sklepów, prywatnych hurtowniach, marketach budowlanych czy małych punktach dystrybucyjnych. Firma ma się znakomicie i jest przykładem na to, że polskie przedsiębiorstwa mogą śmiało konkurować z zagranicznymi markami i utrzymać się na bardzo trudnym rynku przez dziesięciolecia.

Po rozmowie z Klientem od razu wiedzieliśmy, że jubileusz 30-lecia tak prężnie działającej firmy zasługuje na wyjątkową oprawę. Stąd decyzja o zorganizowaniu eleganckiej gali dla aż 250 gości – pracowników, klientów, partnerów biznesowych i rodzin.

Event firmowy dla marki Kubala odbył się 11 maja 2017 roku. Na początku trafiły nam się małe „fory”, bo nie musieliśmy rezerwować odpowiedniego obiektu (z uwagi na rangę wydarzenia zapadła decyzja o zorganizowaniu imprezy pod dachem). Klient zdecydował, że gala odbędzie się w nowej hali magazynowej Kubala w Ustroniu. Była to więc świetna okazja do tego, by oficjalnie zaprezentować efektowny budynek przybyłym gościom.

Przygotowania

Gala jubileuszowa to – wbrew pozorom – dość wymagająca kategoria eventu firmowego. Przede wszystkim Klient zawsze oczekuje perfekcyjnej organizacji, czemu też trudno się dziwić. Wydarzenie ma dużą rangę, zaproszeni goście pieczołowicie się do niego przygotowują, często w takich imprezach udział biorą notable. Ponadto musimy tutaj połączyć dwa elementy: świętowanie jubileuszu oraz dalsze wzmacnianie wizerunku marki. To spore wyzwanie dla agencji eventowej, ale zespół starStone ma w tym duże doświadczenie.

Pewnym problemem logistycznym okazała się dla nas lokalizacja imprezy. Hala magazynowa gwarantuje oczywiście odpowiednią ilość miejsca, ale z drugiej strony tak ogromna przestrzeń nieco utrudnia „zapanowanie” nad tłumem. Stąd decyzja o wydzieleniu strefy komunikacyjnej, której rolę pełnił korytarz prowadzący od szatni do sali bankietowej. Taka aranżacja przestrzeni była bardzo dobrą decyzją, bo goście nie czuli się zagubieni i od razu wiedzieli, gdzie mają się kierować.

Kolejnym wyzwaniem było oświetlenie. Aby nieco załagodzić industrialny charakter przestrzeni i zapewnić gościom komfortowe warunki do rozmów, jedzenia i zabawy, postawiliśmy na efektowne oświetlenie dekoracyjne ścian, sufitów i sceny. Dodatkowo zastosowaliśmy oświetlenie punktowe samych stołów. To dało efekt przytulności i jednocześnie elegancji.

Klient w centrum uwagi

Nie będziemy szczególnie oryginalni pisząc, że jubileusz firmowy jest taką imprezą, podczas której najważniejsze jest podkreślanie sukcesu biznesowego organizatora. Firma Kubala to znana marka, co jednak nie oznacza, że mogliśmy zrezygnować z dalszej promocji jej wizerunku.

Na ścianach sali bankietowej wyświetlane było logo marki Kubala wraz ze specjalnie zaprojektowanym logo jubileuszowym. Te drobne elementy w sugestywny sposób podkreślały rangę wydarzenia. Elementy brandingu zastosowaliśmy także na stołach bankietowych, gdzie pojawiły się okolicznościowe lampy. Dodatkowo ustawiliśmy tzw. ściankę do zdjęć z identyfikacją wizualną Kubala.

30 lat to szmat czasu, zwłaszcza w biznesie. Aby zaprezentować gościom najciekawsze i najważniejsze wydarzenia z historii Kubala, zdecydowaliśmy się umieścić dwa ekrany o wymiarach 3,5×2,5 metra, na których wyświetlane były filmy o przedsiębiorstwie. Bardzo efektownym elementem brandingu było również logo marki wycięte w aluminiowych płytach, które znalazło się z tyłu sceny.

Event był znakomitą okazją do promocji oferty Klienta. Znaleźliśmy miejsce dla strefy produktowej, w której prezentowany był asortyment marki Kubala. W cichej strefie goście mogli również odbyć rozmowy biznesowe.

Oficjalnie, ale bez nudy

Największym problemem związanym z galami jubileuszowymi dla firm jest to, że tego typu imprezy często są zbyt – przepraszamy za kolokwializm – „sztywne”. Owszem, ważne wydarzenie powinno zostać zorganizowane w eleganckim charakterze, ale nie zapominajmy, że goście przyszli tam też po zabawę. Udało nam się umiejętnie połączyć jedno i drugie.

Event rozpoczął się od przemówienia prezesa firmy. Następnie goście obejrzeli krótki film o historii Kubala. Na scenę zostali zaproszeni najważniejsi pracownicy i kontrahenci, którzy otrzymali okolicznościowe nagrody. Bardzo wzruszającym momentem był występ wnuczki prezesa przedsiębiorstwa, która ma zadatki na bycie światowej sławy skrzypaczką.

Po części oficjalnej przyszedł czas na zabawę. O świetną atmosferę zadbał band z muzyką na żywo. Gościom do gustu bardzo przypadło również menu serwowane w formie live cooking.

Jak się organizuje tak duży event firmowy?

Nie możemy zdradzać wszystkich tajemnic naszej agencji, ale dla każdego powinno być zupełnie oczywiste, że organizacja imprezy takiego formatu wymaga przede wszystkim olbrzymiego doświadczenia zespołu. Tutaj naprawdę wystarczy niewielkie niedopatrzenie, by efekt nie był zgodny z oczekiwaniami Klienta.

W starStone nie pozwalamy sobie na takie pomyłki, dlatego do organizacji eventu podeszliśmy metodycznie, tworząc szczegółowy scenariusz i przez długi czas planując poszczególne etapy przedsięwzięcia. Oczywiście na koniec okrasiliśmy to wszystko odrobiną naszej kreatywności, bo przecież najważniejsze jest to, aby goście gali śmiertelnie się na niej nie wynudzili.

W sumie przy organizacji eventu pracowało aż 30 osób. Montaż wszystkich elementów scenograficznych zajął 48 godzin. Na przestrzeni 1200 m2 przez 11 godzin bawiło się 250 osób. To kolejna udana realizacja w naszym portfolio, która potwierdza, że zespół starStone radzi sobie z nawet największymi wyzwaniami.