DLACZEGO WARTO INWESTOWAĆ W EVENT MARKETING?

Współczesny klient zasługuje na więcej niż zwabienie i zachęcenie go do zakupów. Eventy marketingowe stwarzają wyjątkową okazję do poznania firmy, ich twórców oraz poczucia się jej integralną częścią.

Największe agencje eventowe na świecie mówią jednym głosem – rok 2018 będzie rokiem eventów marketingowych. Z badań prowadzonych przez marketerów wynika, iż eventy marketingowe są najlepszą formą promocji, ponieważ aż 80% uczestników na trwałe wiąże się z firmą. To rozwiązanie dla firm, które stawiają jakość nad ilość.

Jeśli nadal zastanawiasz się nad powodami dlaczego warto inwestować w event marketing, to poniżej znajduje się kilka powodów, które powinny Cię zainteresować.

  1. Kreowanie marki
    Kluczowy powód, dla którego warto organizować eventy, to tworzenie i budowanie marki. Wydarzenia te pozwalają kultywować i wyrażać swoją tożsamość z pierwszej ręki. Jest to idealny moment dla każdej firmy na dzielenie się pomysłami, ideami, poznanie klienta i zaprzyjaźnienie się z nim. Zwróć uwagę w jaki sposób Apple ogłasza premierę nowego modelu. Na Facebooku, przez maila? Nie! Organizują event dla wybranych klientów. Najlepsze jest to, że można zorganizować ciekawe wydarzenie bez wydawania tak dużego budżetu.
  2. Generowanie “kalorycznych” leadów sprzedażowych
    Kolejny ważny motyw, dla którego firmy decydują się na eventy marketingowe to generowanie leadów. Chyba nie ma lepszej okazji do bezpośredniego kontaktu (face-to-face) z potencjalnym klientem, niż uczestniczenie w jednym wydarzeniu? Pamiętaj o tym, że osoby biorące udział w wydarzeniu nie znalazły się tam przypadkiem, musiały już wcześniej się zainteresować Twoją firmą. Zrób więc wszystko aby ludzie wychodzący z wydarzenia mówili: „Tego nie da się opisać. To trzeba zobaczyć!”
  3. Zawieranie przyjaźni z ludźmi – nieformalne znajomości
    To korzyści opisane w poprzednim punkcie, ale poziom wyżej. Ponieważ masz możliwość w bezpośrednim kontakcie zawrzeć znajomość i zbudować solidne podstawy relacji z konkretnymi osobami. Przestajesz być dla rozmówcy właścicielem czy przedstawicielem firmy, którego widział na scenie, a stajesz się nowym znajomym w pełni tego słowa znaczeniu, z którym chętnie porozmawia o konkretach współpracy.
  4. Poznanie prawdziwych intencji i realnych problemów uczestników
    Podczas zawierania znajomości, masz niepowtarzalną szansę dowiedzieć się tego, czego nie da Ci nawet najbardziej zaawansowane badanie rynku. Bezpośrednia rozmowa jeden na jeden lub w kameralnym gronie w ekspresowym tempie buduje relacje. Relacje to zaufanie, a zaufanie to otwarcie się przed drugim człowiekiem. To etap, w którym rozmówca jest gotowy wyjawić Ci prawdziwe powody uczestnictwa w Twoim wydarzeniu, prawdziwe problemy, które ma nadzieję rozwiązać dzięki usługom Twojej firmy. Ile jesteś gotów zapłacić za takie informacje? Organizując event, otrzymasz je niejako w bonusie!
  5. Zaangażowanie klienta
    Eventy oferują niedościgniony poziom zaangażowania klienta, wraz z szansą na pozytywną osobistą interakcję, co z kolei ma ogromny wpływ na budowanie lojalności. Wydarzenia marketingowe pozwalają zatem firmom na dwie rzeczy: zatrzymanie przy sobie starych klientów oraz zdobycie nowych. Internet buduje zasięg, ale to osobiste spotkania budują relację. Jeśli podczas eventu zaprezentujesz coś tylko dla uczestników eventu, to wiedz, że sprawisz, iż poczują się zauważeni i docenieni. A chyba każdy z nas lubi czasem poczuć się wyjątkowo…
  6. Emocjonalne zaangażowanie uczestników, które przekłada się na polecenia
    Kontynuując wątek z punktu powyżej: Uczestnik dzięki odpowiednio stworzonej atmosferze i klimatowi wydarzenia ma szansę “dotknąć” produktu, usługi. Poczuć się częścią społeczności zgromadzonej wokół firmy. Takie emocjonalne zaangażowanie powoduje, że chętnie stają się ambasadorami marki. A tzw. marketing szeptany, to najlepsza forma reklamy o jakiej przedsiębiorca może marzyć.
  7. Nauka i rozwój
    Większość ludzi uczestniczy w wydarzeniach po to, aby w jakimś stopniu poszerzyć swoje horyzonty. Nie ma znaczenia jakiego typu event organizujesz, krytycznym jest to, że przekazujesz wartość, którą słuchacze docenią – a to uczyni Twoją firmę wyjątkową.
  8. Budowa społeczności poprzez High – Level Networking
    Pomimo tego, że w dobie internetu, i tego, że większość z nas prowadzi coś na kształt alternatywnego życia w sieci, bardzo ciężko zbudować jest silne relacje tylko online. Nie twierdzimy, że się nie da. Jest po prostu dużo trudniej i trwa to dłużej. Jak wygląda budowanie społeczności na najwyższym poziomie dzięki event marketing? Przeczytaj raz jeszcze punkty od 3 do 6.
  9. Ciekawy event, to pretekst do kontaktu z dziennikarzami
    Zaproś na wydarzenie dziennikarzy z lokalnej gazety czy telewizji. W Twojej branży wydawane są fachowe czasopisma? Koniecznie skontaktuj się z ich redakcjami i zapytaj o możliwości umieszczenia artykułu na łamach gazety. Nawet jeśli miałbyś dodatkowo zapłacić za publikację artykułu w specjalistycznym piśmie, to warto, ponieważ zobaczy go Twoja grupa docelowa. Zaś sam fakt publikacji, w oczach czytelników wykreuje Cię na lidera branży.
  10. Firmą zaczną się interesować branżowe autorytety i influencerzy
    Medialny szum wokół Twojej firmy spowodowany eventem sprawi, że zauważą Cię osoby uznawane za autorytety w branży, a Influencerzy zobaczą w potencjalnego partnera do współpracy. Obie opcje przy odpowiednim marketingu będą dla Ciebie bardzo skuteczną formą reklamy.

Podsumujmy dlaczego warto inwestować w event marketing:

Regularne organizowanie wydarzeń to budowanie świadomości Twojej marki i kreowanie firmy na lidera branży. To doskonały sposób dla Ciebie na generowanie bardzo wysokiej jakości leadów. Podczas eventu masz możliwość wywołania zaangażowania uczestników na niespotykanym nigdzie indziej poziomie, co pozwoli Ci zatrzymać starych klientów oraz pozyskać nowych. Istnieje wiele możliwości na zorganizowanie idealnego eventu marketingowego. To od Ciebie zależy czym chciałbyś się podzielić ze swoimi odbiorcami.

Chcesz niezobowiązująco i bezpłatnie skonsultować pomysł organizacji Twojego eventu, który przyciągnie rzesze nowych klientów, umacnia relacje z obecnymi i sprawi, że o firmie będzie głośno? Zadzwoń: 602 288 988 lub wyślij wiadomość na: biuro@starstone.pl